czwartek, 21 marca 2013

Beauty Katastrofa ...





Uroda jest niezwykle ważna dla każdej kobiety. Dziś post inny. Dziś będę Was przestrzegać przed złem. Niektóre rzeczy, o których wspomnę są Wam znane takie jak: słońce czy papierosy. Inne mogą Was totalnie zaskoczyć.


Parabeny
Powszechnie stosowany w szamponach konserwant ma okropne skutki uboczne. Składniki przypominające estrogen zaburzają gospodarkę hormonalną i powodują problemy rozrodcze. Dodatkowo, ostatnio okazało się, że parabeny mogą mieć swój udział w rozwoju raka piersi. Gdzie się ukrywają? Przede wszystkim unikajcie produktów, które mają w swoim składzie propyl, isopropyl, butyl i izobutyl.

BPA, czyli bis fenol
To składnik używany przy produkcji lekkich opakowań sztucznych, np. butelek na wodę. Jednak gdy zostanie podgrzany (w mikrofalówce, zmywarce czy gorącym samochodzie), chemikalia wydzielają się do zawartości, a wraz z każdym łykiem napoju przedostają się do naszego organizmu, w przyszłości powodując wielkie problemy hormonalne. Zatem trzymajcie się z daleka od plastikowych butelek. Kto wie jak długo stały na słońcu, zanim trafiły w twoje ręce? Bezpieczniejsze będą szklane i aluminiowe pojemniki.

Palenie
W papierosach zawartych jest prawie 4000 związków szkodliwych dla skóry, dlatego ciało uzależnionych od nikotyny szybko traci jędrność, a cera przedwcześnie się starzeje. Dotyczy to również biernych palaczy. Moja rada? Natychmiast rzuć ten nałóg i/albo trzymaj się z daleka od zadymionych miejsc!

Słońce
Jest źródłem promieni UVA i UVB. Te pierwsze niszczą strukturę komórek skóry i powodują ich starzenie, zaś drugie doprowadzają do poparzeń, a w konsekwencji do... czerniaka. Jak temu zapobiec? Przed wyjściem z domu stosujcie kosmetyki z filtrem SPF 30 lub większym. Na plaży noście kapelusze z wielkim rondem i stosujcie kremy z filtrem. Nakładajcie je co 2 godziny.

Słona woda
Wprawdzie spraye z solą morską są bardzo popularne, ale morska woda nie jest zdrowa dla włosów. Wysusza je i pozbawia blasku. Przed wyjściem na plażę wetrzyjcie w kosmyki naturalny olejek, np. kokosowy. Będzie stanowił barierę ochronną. A po każdej kąpieli spłuczcie włosy wodą pitną.

Formaldehyd
Aldehyd mrówkowy jest składnikiem  rakotwórczym. I powszechnie występującym konserwantem oraz  usztywniaczem stosowanym w produkcji lakierów do włosów. Nie ma bardziej toksycznej i podstępnej substancji chemicznej: jeśli jest w czymś rozpuszczona, nie musi występować w składzie kosmetyku. Dlatego bardzo uważnie czytajcie informacje na opakowaniach. Wystrzegajcie się również pochodnych aldehydu, czyli formaliny.

Sypki puder
Podobnie jak wdychanie dymu papierosowego czy samochodowego, drobinki pudru mogą nagromadzić się w twoich płucach i doprowadzić do chorób układu oddechowego. Więc nie zaciągajcie się! Wstrzymujcie oddech podczas oprószania twarzy pudrem oraz rozpylania suchego szamponu i innych mgiełek.

Wiatr
Włosy czesane wiatrem może i wyglądają seksownie, ale szkody jakie podmuchy wyrządzają puklom są ogromne. Silne uderzenia powietrza łamią kosmyki oraz uszkadzają ich wierzchnią warstwę i cebulki. Efekt: fryzura się puszy i traci połysk. Na to jest tylko jeden sposób! Chustka, najlepiej noszona w stylu Grace Kelly - retro i z klasą.
Pamiętajcie dbajcie o siebie każdego dnia!

17 komentarzy:

  1. No to ładnie. Ja już prawie nie jem mięsa przez te wszystkie afery, mam kryzys jedzeniowy, bo już nie wiem co kupować i co jeść, wszędzie tylko ekologia i ekologia, nie jedz zwykłego chleba tylko ciemne pieczywo, które jak się okazuje też może być "podróbką", mąki zwykłej też nie, bo ta "niezwykła" jest lepsza, jajka to najlepiej tylko te najdroższe, bo są ekologiczne..... i tak dalej i tak dalej można by wymieniać i wymieniać. I teraz Ty mnie dobiłaś :) I tak już w sklepach spędzam pół dnia czytając etykiety, teraz to chyba w nich zamieszkam :/ A weź to wszystko teraz spamiętaj, chyba sobie listę zrobię, czego nie kupować, będzie długa jak tasiemiec :) Albo lepiej napiszę "Nic nie kupuj", będzie szybciej :) Dzięki za info, tym lakierem do włosów mnie zaskoczyłaś o_O

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatny post! :)
    Naprawdę trzeba teraz uważać, na te wszystkie chemikalia...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie czytałam tak dobrego tekstu ! Zgadzam sie ze wszystkim i czekam na więcej takich . Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiele się dowiedziałam!
    Post który nie nudzi, jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  5. genialny post - dzięki -zwłaszcza te dwie pierwsze pozycje- brrr- BPA na szczęście kupuje butelki dla synka Aventu i teraz wszystkie sa bez BPA :/

    OdpowiedzUsuń
  6. really cool photo! funny :) <3 <3

    http://stylingbyjong.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ciekawe i przydatne informacje...
    post bardzo mnie zainteresował:)


    z wielka chęcią obserwuje i zapraszam - World-Fashion-Style EVE ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam Cię ;D
    bardzo fajnie prowadzisz swojego bloga, dlatego dodałam do obserwowanych oraz poleciłam Twojego bloga u siebie w zabawie Liebster Award ;) Czekają u mnie pytanka na Ciebie, mam nadzieję, że wpadniesz do mnie i weźmiesz udział:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) witam, dziękuję za nominację :) postaram się niedługo stworzyć posta z odpowiedziami i nominacją dla innych blogerek:) na razie mam trochę mało czasu, a sporo obowiązków... dziękuję i pozdrawiam Marta :) również dodałam Cię do obserwowanych :)

      Usuń
  9. straszne jest to ile szkodliwych substancji jest w kosmetykach :c
    dzisiaj to samo przerabiałam z kosmetyczką

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej :) Niestety trzeba sprawdzać skład wszystkich rzeczy - wiem,bo sama jestem kosmetykomaniaczką ;)

    Pozdrawiam i życzę dużo uśmiechu :)
    + obserwujemy?:)

    http://cocomaid.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Post bardzo interesujący ! ;)


    http://impossiblelive93.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny post ;D
    Obserwujemy ?
    Poklikasz u nas w linki przy ostatnim poście ? To dla nas bardzo ważne ;**
    http://lifestyleourblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny blog. ;) Bardzo ładny wygląd. Lubię takie blogi.
    Zapraszam do mnie. :) Obserwujemy? + wyłącz weryfikację obrazkową.
    http://little-black-cherry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Maybe we can follow each other? let me know! <3
    shootingdiamond.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Very interesting post! Some of the above was new to me. Thx for sharing the info. Would you like to follow each other on GFC? Please let me know on my blog so I can follow back. Thank you.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpowiedzUsuń